A minőségi térburkolás alapja a megfelelő állagú és összetételű anyag, és a szakszerű kivitelezés.
A természetes- és műkövekből (térburkoló kövek/lapok), beton- és terméskövekből, klinkerből készült burkolatok ágyazóhabarcsaként – vagy aljazatbetonként, illetve szegélykövek ágyazására, térkő fugahézagok kitöltésére – a gyárilag előkevert (javított), jó kitöltőképességű, vízáteresztő, de nem nedvszívó, C 30-as szilárdsági osztályú Baumit Térburkolati Ágyazó- és fugázó szárazhabarcsot ajánljuk vásárlóink figyelmébe.
A Baumit Térburkolati Ágyazóhabarcson nem áll meg a nedvesség – átengedi azt –, így a nedvesség okozta károk elkerülhetők. A Baumit ágyazóhabarcs használatával minimálisra csökkenthetjük a repedésveszélyt, a termék ráadásul tartós, erős alapot képez, só- és fagyálló, bírja a magasnyomású tisztítást, valamint ellenáll a növényi gyökereknek is.
A munka megkezdése előtt ellenőrizzük az alapfelület (zúzottkő vagy homokágy) megfelelő szilárdságát és fagymentességét. (A levegő, az anyag és az alapfelület hőmérséklete +5 °C felett legyen a bedolgozás és a kötés ideje alatt. Fagyott alapfelület vagy fagyveszély esetén az anyagot nem szabad bedolgozni! A nem kellő tömörség esetén megfelelően – szükség esetén géppel – tömöríteni kell az alapot!) Fontos, hogy az alapfelületen ne legyenek vízzáró rétegek – vízáteresztő legyen – vagy rendelkezzen a szükséges lejtéssel. Csak tiszta és ép burkolóelemekkel dolgozzunk, meleg időben a burkolóköveket intenzíven áztassuk elő vízben.
A habarcságy vastagsága az alapfelülettől függ. Meglévő lejtbetonra vagy drénbetonra 3-6 cm-es vastagság elegendő. Vízáteresztő és kellően tömör alapfelület esetén 6 cm a javasolt vastagság.
A zsákos kiszerelésű Baumit Térburkolat Ágyazóhabarcshoz hagyományos keverőben (vagy keverőszárral) keverjük hozzá a szükséges mennyiségű vizet.(Silós kiszerelés esetén átfolyó keverő alkalmazása ajánlott. A termékhez víz hozzáadása szükséges a kívánt konzisztencia (állag) eléréséhez. Silós kiszerelés esetén kb. 50-70 l/tonna, zsákos kiszerelés esetén kb. 2-2,8 l/zsák a szükséges mennyiség.) Csak tiszta, vezetékes vizet használjunk!
10 cm-es vastagságig a habarcságyat a kövek vagy lapok lerakásával tömöríthetjük. (Ennél nagyobb vastagság esetén tömörítőgép használata ajánlott.) A receptúrának és a jó vízáteresztő-képességnek köszönhetően a termékben egyik összetevője, a trasszcement segít megakadályozni az egyébként (nem megfelelőkötőanyag választás miatt) gyakran előforduló sókirakódást. A kövek/lapok közötti fugaszélesség legalább 5 mm legyen!
Amennyiben a terméket fugakitöltésre használjuk, a szükséges optimális állag függ a bedolgozás módjától, ami lehet iszapolás, kiöntés vagy földnedves kiöntés. (A fugázás teljes fugamélységben történjen!)
Iszapolás: A folyékony konzisztenciájú (3,3-4,0 l víz/zsák) Baumit Tér-burkolati Fugázóhabarcsot erre alkalmas szerszámmal könnyedén el tudjuk teríteni. Ezzel a konzisztenciával még a mélyebb fugák is egy munkamenetben elkészíthetők. A fugázóanyag meghúzása után a felületet szivaccsal vagy gyenge vízsugárral tisztítsuk. (A habarcsmaradékok durva kvarchomokkal vagy fűrészporral távolíthatók el, ezután az egész burkolatfelületet gondosan tisztítsuk meg.)
Kiöntés (képlékeny): Olyan felületek esetén, ahol a fugák száma viszonylag kevés, a folyékony konzisztenciájú (3,3-2,8 l víz/zsák) anyagot kőműves serpenyővel közvetlenül a fugába töltjük. Meghúzás után a felesleges anyagot kaparjuk le és a széleket gondosan tisztítsuk meg.
Földnedves kitöltés: nagyméretű burkolólapok, szegélykövek fugázásakor a Baumit Térburkolati Fugázóhabarcsot földnedves állapotban (2,5-2,8 l víz/zsák) is a fugába „nyomkodhatjuk”. A felesleges anyagot azonnal távolítsuk el. A fuga felületét végül gondosan simítsuk el.
Tipp1: a szegélykövek fugázásánál az egyszerűbb bedolgozhatóság érdekében hozzáadhatunk egy-két kőműveskanálnyi normál cementet is.
Tipp 2: azért, hogy a térkövek felülete egyszerűbben és hatékonyabban tisztítható legyen, a kövek felületét érdemes impregnálóval bevonni.
A térkövezést követően a használattól függően a következő várakozási időket tartsuk be: csak gyalogosforgalom esetén 3 nap, kisebb forgalom (személyautók) esetén 7 nap, teljes terhelés esetén 21 nap! (Alacsony hőmérséklet esetén ezeket az időket növelni szükséges!)