25 ÉVIG GYŰJTÖTTÜK A TAPASZTALATOT, MOSTANTÓL RENDSZEREINKRE 25 ÉV SZAVATOSSÁGOT VÁLLALUNK!
Mit jelent a rendszerszavatosság?
Az igazoló dokumentum birtokosa az ingatlan átadásakor, adás-vételekor, vagy egyéb más hatósági eljárás során igazolni tudja, hogy:
- a beépített rendszerelemek Rigips által forgalmazott, rendszerhez ajánlott termékek,
- a beépített anyagok megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács 305/2011–es közös rendeletének,
- a beépített anyagok Teljesítménynyilatkozattal rendelkeznek, amely igazolja a termékek a vonatkozó MSZ EN szabványoknak és a 275/2013. (VII. 16.) Korm. rendelet szerinti megfelelését.
Ez utóbbi tartalmazza az építési termék építménybe történő betervezésének és beépítésének, ennek során a teljesítmény igazolásának részletes szabályait.
Milyen jogokat tud érvényesíteni?
A Rigips rendszerszavatosságot igazoló dokumentum birtokában a szavatossági időn belül (jelen esetben 25 év) minden, a hatályos fogyasztóvédelmi törvényben előírt jogok érvényesíthetők, amelyek lehetnek:
- kijavítás,
- kicserélés,
- árleszállítás,
- vételár visszafizetése (úgynevezett elállás).
A rendszerszavatosság jogorvoslati folyamata
A megvásárolt, de még felhasználásra nem került termékek esetében a vásárlónak 6 hónapon belül kell a vásárlás helyén jeleznie szavatossági igényét.
A beépítésre került építőanyagok esetében minden szavatossággal kapcsolatos igényt írásban kell jelezni a Rigips műszaki szaktanácsadóinak a rigips.muszakiinfo@saint-gobain.com e-mail címen. Az igény beérkezésétől számított 30 napon belül írásban küldjük pontos útmutatásunkat a benyújtandó dokumentumokról, ezek beérkezését követően megkezdjük az igény kivizsgálását, szükség esetén további bizonylatokat kérhetünk be. A teljes dokumentáció beérkezésétől számított 30 napon belül értesítést küldünk a szavatossági igény érvényesítésének folyamatáról.
A rendszerszavatosságot igazoló dokumentum kiadásának feltételei
A rendszerszavatosságra jogosult építők és/vagy építkezők a pontos szerkezetre és beépítési helyszínre szóló, sorszámozott igazolást kapnak.
A vásárló által alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Írásbeli igénylés a 25 éves Rigips rendszerszavatosságot igazoló dokumentum kiállítására.
- A szerkezet megépítéséhez szükséges anyagok megvásárlását számlával és/vagy szállítólevéllel igazolni kell, úgy mint:
- gipszkartonok, Rigidur H gipszrost lapok és Habito építőlemezek,
- Rigiprofil vázszerkezeti profilok,
- csavarok,
- álmennyezetek és előtétfalak építéséhez szükséges egyéb tartozékok,
- hézagoló anyagok (gipszek és hézagerősítő szalagok),
- szigetelő szivacscsíkok,
- a rendszerminősítésben előírtak a hőszigetelés.
- A kivitelező nyilatkozata a Rigips Kivitelezői kézikönyvben leírt technológia maradéktalan betartásáról (ez a nyilatkozat az alapja a Rigips rendszerminősítések projektre, névre szólóan történő kiadásának is).